1. Om Éternel Retour
Företaget ägs av Maria Andrén. Företagets adress är Lilla Karlslund pl 407, 305 72 Steninge, Halland
Önskar du komma i kontakt med oss, skicka ett mail till info@mariaandren.se med ditt ärende och dina kontaktuppgifter så hör vi av oss inom kort.

2. Beställning
När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris och leveransadress.
Är något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss via e-post till info@mariaandren.se

3. Betalningsvillkor
Vi använder Stripe för säkra kortbetalningar. Läs mer om Stripe här: https://stripe.com/se

4. Leverans
Våra normala leveranstider är 2-7 dagar. Beställningar lagda på helger skickas tidigast på måndagen efter. Om förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att vi har meddelat dig om längre leveranstid) ska du kontakta oss på e-postadress info@mariaandren.se
Outlösta försändelser debiteras med frakt samt hanteringskostnader om 150 SEK.

5. Priser
Alla priser i butiken anges inklusive moms.
Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.

6. Ångerrätt
Privatkunder har enligt distansavtalslagen rätt till 14 dagars ångerrätt. Detta innebär att du som kund har rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du har tagit emot varan.
Återsänd vara måste vara oanvänd och i sin originalförpackning. Du ansvarar för leverans och skick på produkterna vid retur, produkterna bör därför skickas väl paketerade.

Vid utnyttjande av ångerrätt/öppet köp står kunden för returfrakten.

6.1 Återbetalning sker via Stripe när varan är returnerad. Summan återbetalas till samma konto som använts vid köpet och snarast möjligt från det att vi har mottagit och godkänt returen. Från återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid använd eller skadad produkt.

6.2 Ångerrätten gäller inte vid
Personligt signerade böcker. Pussel där innerpåsen är bruten.

7. Reklamation och klagomål
Om du vill reklamera en skadad eller felaktig produkt ber vi dig kontakta oss via e-post för vidare instruktioner, info@mariaandren.se
Lägg med fakturan/kvittot så vi kan identifiera returen. Kom ihåg att du ansvarar för frakten till oss. Om produkten eller förpackningen används eller skadas, förbehåller vi oss rätten att dra av eventuella värdeminskningar vid återbetalning av produkten. Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning.
Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer.

Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.

8. Ansvarsbegränsning
Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten.
Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeure se nedan). Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör.
Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.

9. Ändringar till de Allmänna Villkoren
Vi förbehåller oss rätten att när som helst företa ändringar i villkoren. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på webbplatsen. De ändrade villkoren anses för accepterade i samband med order eller besök på webbplatsen.

10. Tvist och lagval
I tillfälle av att tvist inte kan lösas i samförstånd med företagets kundtjänst och kunden, kan du som kund vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden.
Vid eventuell tvist följer vi beslut från ARN. Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag.

11. Force Majeure
I händelse av krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighetsbeslut och jämförbara händelser utanför vår kontroll vilka ej skäligen kunnat förutses, och påverkar ingångna avtal samt utfästelser från vår sida, som gör att vi ej kan hålla nämnda avtal/utfästelse, skall utgöra grund till att vi befrias från våra förpliktelser att fullgöra nämnda avtal.

Nedan följer länkar till Konsumentverket och ARN där du kan läsa mer detaljerat om konsumentköplagen och distansavtalslagen mm. 
http://www.konsumentverket.se/
http://www.arn.se/